
I wanted to share with you this photo I took many years ago, with a disposable camera, when no fancy digital cameras or cell phones existed. I scanned the physical photo to be able to share it.
This picture means a lot to me as it was taken in a wonderful vacation in 1999. It was during the day of new years eve, but a special one, since it was the arrival of the New Millenia. Everyone was so excited, and full of dreams for 2000 and the following years.
My wish that night was to someday be able to go back there. It was my dream, and dreams do come true. After so many years, I unexpectedly went back there last year in 2019 for spring brake. 20 years later. So much had changed in that town. But the peak was there intact, majestic, beautiful and powerful.
The Matterhorn is my favorite peak in the world. I will never get tired of taking photographs of it. And it was that peak that somehow introduced me to photography without knowing it. I guess I was always attracted to landscapes. ;)
Where were you in the arrival of the new millennia? Have your dreams come true?
Any comments on the photo are welcomed.
Sentitivi liberi di commentare in italiano (non e la mia prima lingua pero la capisco)
Ciao Adriana, come hai suggerito risponderò in italiano da ora in poi, così sarà un motivo ulteriore per te per allenarti con la nostra lingua madre ;) Il Matterhorn è sicuramente una delle montagne più belle in assoluto. È bello vedere un'immagine così datata qui su bonfire, ha un fascino tutto suo! Assomiglia a una di quelle stampe vecchie che si trovano nei rifugi alpini...con quella grana tipica della pellicola. Mi ha trasmetto delle emozioni, sono sincero :) Com'è stato il tuo ritorno a 20 anni di distanza? Hai notato grandi differenze? (Immagino di sì!). L'arrivo del nuovo millennio per me è stato simile a quello di tutti i teenager di quei tempi (avevo 16 anni) credo, studiavo ancora al liceo e non avevo assolutamente idea di quello che avrei fatto da grande...non avevo ancora scelto l'università e non fotografavo (seppure la fotografia mi abbia sempre attratto)! A
Ciao Andrea,
Who would have thought that this 16 year old Italian boy will once become an award winning landscape photographer? ;)
I posted a photo taken with a disposable camera, as a way to express that an artist is, in essence, an artist, no matter how modern or specialized the camera is.
That New Years eve in 1999 was the best mega party I ever attended. There were people from all over the world on the streets.
My return to Zermatt in 2019 was totally unexpected. The first thing I did was to walk in town. I recognized some places, and other no longer existed. My favorite thai restaurant was still there. The town had grown so much. The only thing that remained intact in 20 years, was The Matterhorn. I realized I had changed so much as a person.
Adriana
Ciao Adriana!
Questa foto e ciò che hai scritto sono la dimostrazione che se la passione e l'amore per qualcosa sono forti, il concetto di "realizzazione" è molto relativo :)
Sono convinto che molte persone possano riflettere su questo tuo approccio alla Natura, perchè trovo sia molto profondo e molto "sano".
Troppe volte, noi fotografi mettiamo la fotografia davanti a tutto, perdendo l'essenza di un viaggio o di un momento.
Dovremmo fare proprio cosi, scattare con una fotocamera "usa e getta", sapendo che il nostro rapporto con la natura è così profondo da predominare su qualsiasi impedimento tecnico del caso. Il messaggio passerà comunque :)
Sono quindi convinto del fatto che sei molto avvantaggiata nel mondo della fotografia di Natura. Sono certo che ti basterebbe poco per poter dire la tua :)
In una Fotografia naturalistica ci sono il 90% di sensibilità e il 10% di tecnica.
Una mia amica dice sempre "Non c'è cosa più bella che tornare in un luogo dopo molto tempo, non per vedere come è cambiato il paesaggio ma per vedere come sei cambiato tu"
Alvise
Alvise,
Thank you so much for your feedback, I really appreciate it.
I think my advantage lies in that I was never a photographer, I was just a normal person who enjoyed Nature, and much later started to take pictures. This made me get used to always enjoy the moment.
I just realized that in the New Years eve of 1999, (in the arrival of the new Millenium). you were around 5 years old.
What your friend said:
"Non c'è cosa più bella che tornare in un luogo dopo molto tempo, non per vedere come è cambiato il paesaggio ma per vedere come sei cambiato tu"
it is just beautiful and exactly how I felt when I went back to that place on my 2nd trip.
Grazie!
Adriana